RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 14. juli 2013

Falling sky - En smakebit på søndag

På min del av Østlandet har det vært nydelig sommervær de siste dagene.
Her et bilde fra en deilig kveld ved fjorden.

Akkurat nå leser jeg om unge frøken Sky i boken Finding Sky av Joss Stirling. Sky ble forlatt som ung jente, men heldigvis kom hun til gode fosterforeldre. Problemet er at hun ikke husker noe fra sin fortid, og at hun har noen underlige evner som hun lenge har forsøkt å fortrenge. Akkurat nå er jeg på et sted i boken hvor helt tydeligvis Skys verden skal bli snudd på hodet, noen er ute etter henne, og hun aner ikke hvorfor. Det er spennende, bare se her:
As he leant forward to take a kiss, he abrubtly  lunged, knocking me backwards. A tree trunk splintered five feet behind us. Simoultaneously, I heard a report like a car backfiring. Zed dragged me behind a fallen tree trunk and pushed me under, sheltering me with his body.
Har du hatt anledning til å hygge deg ute i solskinnsvær med en god bok denne uken?

Svensk, dansk, finsk eller norsk blogger? Alle er velkomne til å delta(eller bare lese om man heller vil det) på denne ukentlige bloggutfordringen . Oppdag spennende bøker og finn nye bloggfavoritter.


Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?
  • Skriv et innlegg på din blogg hvor deler noen valgfrie setninger fra en bok eller noe som er relatert til bøkenes verden. Vennligst ingen spoilere. Legger du inn linken til ditt innlegg i linkefunksjonen her får du besøk av andre "En smakebit på søndag"-deltakere/lesere.
  • Du behøver ikke å følge noen fast formel på innleggene dine, her er det bare å slå seg løs :) 
  • Twitrer du postene dine så kan du gjerne bruke samme hastag som meg: #smakebit.
  • Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.


18 kommentarer:

  1. Takk for at du legger ut likevel. Er det ved Hønefoss de har godvær? Ja, slik er det når jeg ferierer i Trøndelag i juli- her er det surt, kaldt, 12 grader...blablabla..men jeg håper Valdres holder godværet vedlike når jeg drar ned igjen om en liten uke.:) Kos deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er litt usikker på om vi har hatt godvær her i Hønefossområdet, men det tror jeg. Vi har nemlig vært på en liten miniferie ved Oslofjorden fra onsdag til i dag og hadde strålende vær de første dagene. I dag var det mer skyer, men solen tittet frem så vi fikk en hyggelig og solrik frokost ute på verandaen.

      Slett
    2. Høres deilig ut ja.her har det ligget på ca 12 grader de siste dgene mua fredag.

      Slett
  2. Låter som en spännande bok. Och en härlig ferie :)

    SvarSlett
  3. Det er godt med ferie, og artig at vi blogger fra helt andre steder enn vi pleier. Mitt innlegg kommer fra Østerrike, hvor mann og barn ligger som murmeldyr på en søndag, mens jeg spratt opp for å dele en smakebit.
    Finding sky høres spennende, ut. Er midt inni min andre bok på engelsk nå, så jeg noterer meg tittelen, sånn at jeg kan fortsette å lese på engelsk. Ha en fin fin søndag!

    SvarSlett
  4. Denne høres spennende ut og jeg også noterer meg tittelen for jeg har bestemt meg for å bli litt flinkere å lese på engelsk. Her har det dessverre ikke vært så fint vær at en kan ha sittet ute å lese men jeg håper jo at vi skal få et par dager hvor det er mulig. Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  5. Takk for smakebiten :) Her går det i Sørlandet, solskinn og mye lesetid de neste par ukene :)

    SvarSlett
  6. Tack för smakbiten, det låter som en bok jag skulle gilla :)

    SvarSlett
  7. Flott foto da! Her ble det brått slutt på utelesing, da regnet og blåsten kom. 12 - 14 grader holder ikke! Brrrr. God søndag uansett!

    SvarSlett
  8. Tack för smakbiten! Vi har varit på semester i mellansverige och haft strålande sommarväder!

    SvarSlett
  9. Stilig bilde! Det er herlig å lese ute når været er fint, hos meg regner det som bare det, men hadde heldigvis noen fine dager utendørs i uken som gikk :)

    SvarSlett
  10. Dette var da en spennende smakebit!
    I Trøndelag er det i skrivende stund høljeregn - perfekt til å krype opp i sofaen med ei god bok. ;-) Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe...

    SvarSlett
  11. Lite sol, men MYE lesing:) Håper helga er flott, og at godværet holder seg til jeg er tilbake på østlandet igjen!

    SvarSlett
  12. Ser ut som du har kost deg i følge bildet:) Det var oppholds her på fredag og det er melt regn hele førstkommende uke, men det gjør meg ingenting. Jeg liker regn og høsten er uansett min favorittårstid:) Og det går jo an å lese både ute og inne. Så no problem:) God sommer, Mari:)

    SvarSlett
  13. Tack för smakbiten, låter som en intressant bok :)

    SvarSlett
  14. Ah, fint og fristende bilde! Her er kan jeg telle soldagene på en hånd, - men jeg har mye sjokolade og stor mengder bøker, så jeg overlever vel.

    SvarSlett
  15. Oi, det hørtes spennende ut! Så flink du er som leser på engelsk! Jeg har også planer om det, men hver gang, når det kommer til stykket, blir det den norske boka likevel ... En dag, en vakker dag!
    Fortsatt glad sommer!

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.