RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

lørdag 25. januar 2014

"Den onde arven" - En smakebit på søndag


Boken jeg ikke har lest i mer enn noen minutter så langt er en av bøkene på longlisten til Bokbloggerprisen 2013. Tusen takk til bloggvenner og følgere på Facebook som hjalp meg med å velge neste norske bok ut. Det ble "Den onde arven" av Thomas Enger.



Jeg er utrolig spent på om jeg vil se de samme kvalitetene ved boken som tydeligvis veldig mange andre bokbloggere har gledet seg over i 2013. Her er min smakebit fra boken:

En flokk store fugler har landet på tunet. Jeg blir stående og se på dem. Store, kraftige nebb, slanke vinger, lang stjert. De svarte fjærene glinser selv i det grålige morgenlyset.

Tenk at i morgen, mandag, legges kortlisten(shortlist) for Bokbloggerprisen 2013 ut. Jeg er så spent på hvilke bøker som blir stående igjen! Er du? Dersom du ikke er en norsk blogger: Hva syntes du om å følge med på de norske favorittene?

Hvis "Den onde arven" fortsatt er med er det jo helt perfekt at jeg har begynt på den i dag.



Hvorfor delta i "En smakebit på søndag"?
Gi flere muligheten til å oppdage din blogg. Du får en anledning til å oppdage nye bøker og bli kjent med spennende bokblogger/bokbloggere.


Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?
1.Delta når du selv føler for det, det viktigste er at dette skal være gøy og hyggelig.

2.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

3.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg her. Glemmer du det finner ikke leserne bloggen din. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag med #smakebit da vel.

Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.














Om bloggeren
Mari elsker bøker(selvsagt!) og startet denne bloggen sommeren 2008. Gode bøker og leseglede er til for å deles! Mari jobber til daglig på kontor og jobber som ekstern forlagskonsulent på si. Sommeren 2012 startet hun opp bokbloggportalen Bokblogger.no, der finner du en oversikt over de fleste norske bokblogger

Barns sikkerhet i bil er et tema som ligger Maris hennes hjerte nært og hun står bak den prisbelønnende bloggen Sikring av barn i bil.

15 kommentarer:

  1. Det verkar vara en både spännande och ruggig bok du håller på med just nu. Omslaget ser olycksbådande ut. Tack för smakebiten! Hoppas din söndag blir skön och full av läsning! :-)

    SvarSlett
  2. Jag läser mest nordiskt och Enger är en nyupptäckt norsk författare för mig, har bara läst den första boken om Henning Juul och det kommer definitivt bli fler. Är Den onde arven också med i den serien?

    SvarSlett
  3. Gleder meg til i morgen, klart jeg er spent. Synd jeg har en krakilsk travel dag i morgen, men det kommer no flere dager :) Takk for stemningsfull smakebit, og ha en fin søndag!

    SvarSlett
  4. Har ikke lest noe av Enger enda, men har boken Fantomsmerte stående på vent i bokhylla

    SvarSlett
  5. Fåglar skrämmer mig, så det är nog inte en bok för mig. Ha en trevlig söndag!

    SvarSlett
  6. Dette syntes jeg var en meget god og spennende bok, så du har noe å kose deg med uansett hvordan det går :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  7. Skal selvfølgelig lese boken om den havner på shortlisten i morgen. Gleder meg til det, blir veldig spennende å se hvilke bøker som kommer videre. Tusen takk for smakebiten:-) Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  8. Enig , at det blir spennende, selv om jeg neaten hadde glemt det.. (lang tid mellom langliste og kortliste) Kan hende vi må lese Enger da, men jeg tror nesten helt sikkert vi må lese Odins barn. Så vi får se.. De på voksenskjønnlitteraturlista har jeg leste flesteparten av da.. God søndag.:)

    SvarSlett
  9. Har du lest de andre bøkene til Enger? Jeg har også lest så mye om denne boken nå at jeg føler vel jeg går glipp av noe dersom jeg ikke leser den.

    SvarSlett
  10. Kortlisten allerede - jammen flyr dagene avgårde! Ja, det blir spennende å se hvilke bøker som blir stående igjen :)

    SvarSlett
  11. Jeg hadde store forventninger til Den onde arven, men dessverre så skuffet den meg litt:(

    SvarSlett
  12. Har lyst til å lese denne selv,håper den blir ledig på bibl. snart! :)

    Liker å følge det, nominerte noen som ikke kom med, men så klart, det er litt som andre prisutdelinger - helt fornøyd blir man ikke! ;)

    SvarSlett
  13. Den här är jag lite nyfiken på, dels för att den är så omskriven, dels för att det är Enger som jag gillar...

    SvarSlett
  14. Spennende smakebit!.) Har boken selv stående i bokhyllen,men har ikke plukket den opp ennå. Ser frem til omtalen din!

    SvarSlett
  15. I hear you, Rufsetufsa. Jeg begynte også på Den onde arven i helga, nå har jeg kommet til side 122 og foreløbig ligger det an til slakt fra min side. Men jeg blir jo nødt til å lese ferdig for å finne ut hva det er folk ser i den...

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.